Follow my blog with Bloglovin

poniedziałek, 1 września 2014

Owsiane babeczki z karmelizowanymi gruszkami.


Dzień Dobry.!!
   Tak tak wiem, znów mnie tu nie było od dłuższego czasu. Niestety mam tyle na głowie. Taka złośliwość losu, że w wakacje mam mniej czasu na to co kocham niż w trakcie roku.. Dziś jednak wzięłam się w garść i musiałam już coś upiec. Udało mi się szybko stworzyć idee w głowie i tak oto powstały owsiane babeczki z karmelizowanymi gruszkami.

I. CIASTO OWSIANE:

- ok. 2 szklanek płatków owsianych
- 0,5 szklanki otrębów (żytnich, owsianych i pszennych)
- 0,5 szklanki cukru
- ok. 4 łyżek masła
- 0,5 szklanki mąki
- 2 łyżeczki cynamonu
- 3 łyżki miodu
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 jajka

W rondelku roztapiamy masło, a następnie rumienimy na nim płatki owsiane wraz z otrębami. Dodajemy do nich miód, cukier i cynamon. Gdy płatki się chwile podpieką ściągamy je z palnika. Kolejno trafiają do nich rozbełtane jajka, proszek do pieczenia, mąka. Całość wyrabiamy na lepkie ciasto.

Ciasto dzielimy na małe kuleczki, a następnie rozpłaszczamy i przekładamy do foremki na muffinki, tym razem bez papierowych papilotek, gdyż ciasto owsiane będzie grubsze i dużo dużo ciężę niż ciasto na muffinki czy cupcakes. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 175 st. C przez ok 25 minut. 

II. KARMELIZOWANE GRUSZKI:

- ok. 4 średniej wielkości gruszek
- szklanka cukru
- ok. 50 ml śmietanki 30 %
- łyżeczka cynamonu


Gruszki obieramy ze skórki i kroimy w paseczki. Na rozgrzaną patelnię wsypujemy cukier i czekamy, aż zacznie się nam powoli rozpuszczać, gdy rozpuści się już duża część możemy wlać letnią śmietankę. Na początku nie mieszamy, aby składniki same zaczęły się nam łączyć. Dodajemy następnie szybko gruszki, aby karmel zbytnio nam nie stwardniał. Podgotowujemy je do miękkości w naszym karmelu, a do smaku dodajemy cynamonu.

Tak przygotowane gruszki przekładamy do naszych babeczek. Na wierzchu możemy posypać babeczki migdałami lub orzechami, ja wybrałam migdały.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz